Wiertła wielozadaniowe do róznych materiałow

Ocena użytkowników:  / 0
SłabyŚwietny 

Cześć
     Podczas pracy czasem zachodzi konieczność wiercenia w materiałach mieszanych, otwory w stalowe futrynie, za którą jest beton. Jest to najgorszy z możliwych zestawień materiałów stal i beton. Firma Bosch skonstruowała jakiś czas temu wiertło CYL-9 Multi Construction, którym można wykonywać takie otwory.
Wiertło to nadaje się prawie wszystkich materiałów stosowanych przy wykańczaniu wnętrz, np. do betonu, muru, cegły, eternitu, siporeksu, materiałów wielowarstwowych, płytek szkliwionych, a przy odrobinie wprawy do gresowych o niskiej klasie twardości, drewna, tworzyw sztucznych, blach metalowych oraz mosiężnych.
     Wiertło CYL-9 przeznaczone jest do niskoobrotowej obróbki bezudarowej np. na wkrętarkach. W odróżnieniu jednak od konkurencji i wcześniejszych projektów nadaje się również do wiercenia z użyciem udaru. Z tym zastrzeżeniem, że nie w super twardych materiałach. Czyli w tynku tak a w betonie o wysokiej klacie B30 nie.

     Budowa wiertła pozwala na skrawanie metali, tworzyw i drewna. Trzeba jednak pamiętać, że wiertła uniwersalne te nie są stworzone do wiercenia w stali. Wiercenie to jest możliwe, ale traktować je trzeba, jako opcję. Płytka opracowana z trwałych węglików spiekanych o najdrobniejszych ziarnach. Geometria ostrza została tak zaprojektowana, aby scalić możliwość skrawania i wiercenia z lekkim udarem. Wieloostrzowy szlif z charakterystycznym ścinem gwarantuje precyzję wiercenia. Niebagatelny wpływ, na jakość CYL-9 ma metoda lutowania płytki i szlifowanie po lutowaniu. Umożliwia ono centryczność wiertła, redukuje bicie i co za tym idzie wydłuża żywotność.

 

 


     Kolejna ważna sprawa to pogrubiony rdzeń wiertła, uzyskano to poprzez dodanie dodatkowej spirali w rowku. Obniżono przez to prześwit i rowka. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że wiertło Multi Construction skonstuowane zostalo do obróbki z wolnymi obrotami to nie będzie to miało większego wpływu na pracę wiertła.
Wiertło dla rozróżnienia ma kolor niebieski z bocznym metalicznym szlifem.